Wat leert u?
Na de training:

·        Hebt u inzicht in uw eigen effectiviteit en scoringskans aan de telefoon;

·        Beschikt u over praktische handvatten om de regie van het telefoongesprek in eigen hand te hebben en te houden;

·        Weet u de juiste informatie te  verzamelen door gericht door te vragen;

·        Kunt u de klant goede informatie verschaffen en het gesprek vakkundig af te sluiten met resultaat;

·        Stelt u de klant gericht oplossingen voor;

·        Kunt u omgaan met diverse gedragingen en emoties van de klant;

·        Toont u gepast de gevoelsreflexie;

·        Kunt u gefaseerd een verkoopgesprek voeren, prettig omgaan met externe relaties, omgaan met lastige weerstanden, of lastige klanten aan de telefoon.

Trainingsonderwerpen:

            ·          De marktsituatie.

      • Waarop baseert de klant zijn beslissingen?
      • Wat bepaalt de reputatie van uw bedrijf?
      • Wat verwacht de klant van u?

            ·        Van passief naar actief telefoongebruik.

      • De drie bepalende factoren: gevoel, verstand, wil.

            ·        Ons gedrag aan de telefoon.

      • Hoe gaat u aan de telefoon met klanten om?
      • Welke eisen worden aan stem en spraak gesteld?
      • Hoe gebruikt u aantekeningen en schema’s?
      • Hoe visualiseert u aan de telefoon?

            ·        Het verschil tussen adviseren en verkopen aan de telefoon.

            ·        Vraagtechniek als stuurmiddel in het gesprek.

            ·        Klant Interactie Formule.

            ·        Omgaan met verschillend klantengedrag.

            ·        Klantgericht argumenteren.

            ·        Prijspresentatie.

            ·        Effectieven afsluiten van uw gesprek.

            ·        Telefonische nazorg bij adviserend verkopen.

            ·        Het persoonlijk activiteiten kompas.

Voor deze training geldt:

            ·        Praktijk gerichte rollenspellen en cases toegespitst op de eigen kritische situatie en algemene oefen cases;

            ·        Compleet overzicht met checklists voor uw eigen werk situatie;

            ·        Trainingen gericht op direct commercieel resultaat voor de opdrachtgever;

            ·        Borging resultaat training door bespreking persoonlijk ontwikkelingskompas;

            ·        Terugkoppeling aan direct leidinggevende.

Duur en investering:
2 dagen / € 1.150,00 per persoon